שקיות ירוקות

בחירה נכונה של שקית צריכה להתייחס בין היתר לחומרים שבהם השתמשו כדי לייצר אותה. ספציפית יותר, מדובר על הבדלים בין חומרי גלם מתכלים וידידותיים לסביבה לבין אלו שעלולים לזהם את כדור הארץ. זו למעשה הסיבה להבדל בין שקיות “ירוקות” לבין פתרונות אריזה רגילים וכדאי להיכנס לעובי הקורה על מנת לקחת בחשבון את היתרונות שלהן.

הנה למשל כמה יתרונות משמעותיים של פתרונות אריזה אקולוגיים, ירוקים וידידותיים לסביבה:

א. מיחזור – השימוש בפתרונות אריזה ירוקים עולה בקנה אחד עם הצורך של בעלי עסקים למחזר. מעבר לכך, אותם פתרונות אריזה שנמצאים בשימוש אצל בעלי העסקים מגיעים לאחר מכן אל הלקוחות ואל הצרכנים. בכך מסייעים לתהליך המיחזור והופכים את כדור הארץ למקום שנעים יותר לחיות בו.
ב. עלויות נמוכות – ארגונים, חברות, מוסדות ועסקים יכולים לצמצם בהוצאות באמצעות שימוש בפתרונות אריזה ירוקים. כאן מדובר בדרך כלל על שקיות רב פעמיות או על פתרונות אריזה מבד, אך הדגש הוא בכל מקרה על הפער בין המחיר של שימוש בחומרים מתכלים לבין השימוש החוזר בחומרים ירוקים.
ג. מיתוג – פתרונות אריזה ירוקים מסייעים למיתוג של העסק, החברה או הארגון. המיתוג מאפשר להעביר מסר ברור של דאגה לאיכות הסביבה והוא גם מתאים למגמה כלל עולמית של ניסיון לשמור על ניקיון כדור הארץ. מבחינת מיתוג, הוצאה חד פעמית על שקית ירוקה עם לוגו של העסק היא השקעה משתלמת.

כיצד בוחרים פתרונות אריזה ירוקים?

פתרונות אריזה מבד או כאלה שמתאימים לשימוש רב פעמי צריך לבחור לפי אופי השימוש והתקציב. את התקציב מגדירים עוד לפני שמשווים בין שקיות רב פעמיות או פתרונות אריזה ממוחזרים, בעוד אופי השימוש בעיקר תלוי במי שמתעניין בפתרונות אריזה כאלה.
ככל שהכמות של השקיות הירוקות תהיה גדולה יותר, כך המחיר יהיה נמוך. כבר היום אפשר לראות את המגמה הזו במקומות שונים בעולם וגם בישראל, או להתרשם ממנה בסקטור הפרטי והציבורי. בעתיד, הפתרונות הירוקים יהיו ברירת המחדל של צרכני הקצה וחלק בלתי נפרד ממערכת השיקולים של בעלי העסקים והיזמים.

This entry was posted in מוצרים ירוקים. Bookmark the permalink.

Comments are closed.